Snel en gemakkelijk contact met politie via social media

De politie in heel Drenthe is vanaf nu nog sneller bereikbaar via social media. Na het succesvolle voorbeeld van onder andere de politie in Oost-Nederland heeft ook de politie in Drenthe een webcareteam ingericht. Elke inwoner in de provincie Drenthe kan via de social mediakanalen zoals Facebook, Instagram en Twitter tips, meldingen en vragen achterlaten.

Het webcareteam staat dagelijks voor hun klaar tussen 14.00 en 22.00 uur. Op korte termijn wordt dit al uitgebreid naar tussen 9.00 en 22.00 uur. Maar ook vragen die buiten deze periode gesteld worden, worden natuurlijk opgepakt.

Het was het al mogelijk om te reageren via onze sociale mediakanalen, maar de Poltie kon een snelle reactie niet garanderen. Dit omdat ze een groot deel van de tijd op straat zijn om meldingen af te handelen, mensen te helpen en boeven te vangen. Met het webcareteam is er naast de agenten op straat voortdurend een politiemedewerker beschikbaar die online meldingen, tips en vragen met prioriteit oppakt.

Naomi Hoekstra, districtschef in Drenthe, legt uit wat met het webcareteam wordt beoogd:  ‘We moeten ook in de virtuele wereld contact hebben met burgers. Bovendien hopen we met deze pilot de drempel voor burgers te verlagen om contact te zoeken met de politie. Tenslotte willen we laten zien dat we een communicatieve organisatie zijn. Politiemedewerkers hebben trainingen gehad (en ontwikkelen zich nog steeds) op digitaal gebied. Webcare via onze kanalen social media moet er ook voor zorgen dat onze dienstverlening naar burgers verder verbetert.’

Advertentie

Laatste Nieuws

Vergelijkbaar nieuws